Metody oceny dostawców – warsztaty – 1 dzień
Opis
a. zarządzanie przepływem informacji w przedsiębiorstwie a. zasady budowy polityki utrzymania zapasu a. budowanie modelu preferencji decydenta m.in.: b. zbudowanie wspólnego z dostawcami modelu oceny a. istota gromadzenie danych do analizMetody oceny dostawców – warsztaty
1. Wpływ przedsiębiorstwa na wybór i zarządzanie dostawcami:
b. konflikty międzyfunkcjonalne – współpraca poszczególnych działów ze szczególnym uwzględnieniem roli działu zaopatrzenia2. Analiza potrzeb materiałowych w przedsiębiorstwie:
b. zapotrzebowanie zależne i niezależne – punkt rozdziału
c. hierarchizacja planowania potrzeb materiałowych (od Planu Sprzedaży do Zamówienia)
d. planowanie potrzeb brutto i netto3. Wstęp, czyli od czego zacząć przygotowania do analizy procesów logistycznych:
4. Budowa zapotrzebowania informacyjnego wymaganego to prawidłowego przeprowadzenia oceny dostawców:
5. Określenie warunków brzegowych do budowania postępowania z dostawcami:
6. Ocena dostawców różnymi technikami, m.in.:
b. audyt dostawców
c. analiza ABC / XYZ
d. OTIF
e. ryzyko realizacji dostaw
f. udział w obrocie
g. metoda scoringowa
h. metoda rankingowa
i. TCO – całkowity koszt posiadania7. Optymalizacja współpracy z dostawcami – działania pre a nie post factum, czyli poprawa efektywności procesów w ramach łańcucha dostaw – ćwiczenia