Strategia outsourcingu to przejaw rozumowania, że przedsiębiorstwo nie jest w stanie działać najbardziej efektywnie na rynku we wszystkich obszarach swojego funkcjonowania. Oznacza to, że producent jest najbardziej efektywny w produkowaniu wyrobów gotowych, dystrybutor ma najniższe koszty jednostkowe magazynowania i transportu, firma konsultingowa najefektywniej wykonuje analizy, a przedsiębiorstwo zarabiające na sprzątaniu „najtaniej” sprząta. Pytanie czy wydzielić obszar działania na zewnątrz, czy nie, to pytanie o to, kto efektywniej realizuje procesy…
…Podsumowując należy stwierdzić, że podjęcie decyzji związanej z outsourcingiem magazynowania wymaga zastosowania procesowego podejścia do identyfikacji i wyceny procesów, którego celem jest ustalenie kosztów jednostkowych i całkowitych procesów magazynowych oraz narzędzia analizy finansowej (NPV) dla oceny opłacalności wariantów decyzyjnych związanych z wydzieleniem magazynowania na zewnątrz.