ACBP - program dyplomowy dla controllerów i finansistów – dowiedz się więcej!

Efektywne zarządzanie czasem pracy – doskonalenie indywidualnego stylu pracy

Opis

Najcenniejszy zasób człowieka to czas, którego nie da się gromadzić i pomnażać.

Można jednak przyjrzeć się jak działamy i ocenić czy potrafimy dobrze wykorzystać dostępny nam czas.

Szkolenie uczy nowych nawyków działania, kontroli stresu, świadomego wyboru i uważności na otoczenie zawodowe w celu opracowania bardziej doskonałego stylu pracy.

Cele szkolenia:

  • analiza stosowanego stylu gospodarowania czasem pracy
  • doskonalenie indywidualnego stylu pracy
  • nauczenie i doskonalenie technik efektywnego zarządzania indywidualnym czasem pracy oraz czasem pracy współpracowników
  • wykorzystanie techniki asertywności w gospodarowaniu czasem i obsłudze klienta
  • wypracowanie i wdrożenie dobrych nawyków w zarządzaniu czasem i osiąganiu celów zawodowych

Efektywne zarządzanie czasem pracy – doskonalenie indywidualnego stylu pracy

Program:

1. Analiza stosowanego stylu gospodarowania czasem

  • czy czasem można zarządzać – metafory wprowadzające
  • perspektywa czasowa – mój osobisty stosunek do upływającego czasu
    czas fizyczny i czas psychologiczny
  • psychologiczny autoportret (moje mocne strony w obszarze zarządzania czasem)
  • indywidualna krzywa wydajności czyli dobowe biorytmy
  • krzywa natężenia zakłóceń
  • błędy popełniane podczas organizacji czasu (pożeracze czasu) – sposoby radzenia sobie z nimi
  • postawa wobec czasu i jej konsekwencje dla pracy

2. Ustalanie, osiąganie i ocena celów zawodowych

  • dlaczego i do czego potrzebujemy więcej czasu
  • właściwe definiowanie i projektowanie celów (SMART) zawodowych i prywatnych, długo- i krótkoterminowych
  • zarządzanie celami w kontekście planowania pracy zespołowi pracowniczemu
  • współpraca w zespole jako narzędzie zarządzania czasem
  • efekt samospełniającego się proroctwa czyli funkcje celów
  • konstruktywne wyznaczanie celów a motywacja do pracy
  • motywacja działaniowa pracowników (dlaczego przerywamy podjęte działania?)
  • automotywacja do realizacji celów
  • ocena ważności klientów
  • ewaluacja realizacji celów
  • analiza efektów pracy pod kątem możliwości doskonalenia procesu organizacji pracy

3. Proaktywność w zarządzaniu sytuacjami zawodowymi

  • techniki ustalania priorytetów – Pareto i Eisenhower
  • planowanie pisemne
  • raportowanie działań dla własnych potrzeb i dla innych pracowników
  • zarządzanie czasem w rozmowie telefonicznej z klientem
  • techniki pamięciowe w służbie oszczędzania czasu
  • doskonalenie kompetencji komunikacyjnych w zespole pracowniczym (precyzyjny przekaz informacji oraz aktywne słuchanie, błędy językowe w komunikacji interpersonalnej wpływające na tracenie czasu w pracy)

4. Kompetencje psychologiczne w zarządzaniu czasem

  • prawa asertywności
  • asertywna obrona własnych granic
  • techniki asertywnej odmowy
  • zamiana oceny na opinię
  • możliwości i ograniczenia w kontekście pracy
  • plan własnego rozwoju technik asetywności
  • reagowanie na stres wynikający z napięcia w planach pracy

5. Wnioski ze szkolenia – plan wdrożenia efektów

  • standardy organizacji pracy
  • raportowanie pracy
  • plany działania w przypadku zakłóceń przebiegu pracy
  • indywidualne wnioski dot. własnego stylu pracy