Opis
Najcenniejszy zasób człowieka to czas, którego nie da się gromadzić i pomnażać.
Można jednak przyjrzeć się jak działamy i ocenić czy potrafimy dobrze wykorzystać dostępny nam czas.
Szkolenie uczy nowych nawyków działania, kontroli stresu, świadomego wyboru i uważności na otoczenie zawodowe w celu opracowania bardziej doskonałego stylu pracy.
Cele szkolenia:
- analiza stosowanego stylu gospodarowania czasem pracy
- doskonalenie indywidualnego stylu pracy
- nauczenie i doskonalenie technik efektywnego zarządzania indywidualnym czasem pracy oraz czasem pracy współpracowników
- wykorzystanie techniki asertywności w gospodarowaniu czasem i obsłudze klienta
- wypracowanie i wdrożenie dobrych nawyków w zarządzaniu czasem i osiąganiu celów zawodowych
Efektywne zarządzanie czasem pracy – doskonalenie indywidualnego stylu pracy
Program:
1. Analiza stosowanego stylu gospodarowania czasem
- czy czasem można zarządzać – metafory wprowadzające
- perspektywa czasowa – mój osobisty stosunek do upływającego czasu
czas fizyczny i czas psychologiczny
- psychologiczny autoportret (moje mocne strony w obszarze zarządzania czasem)
- indywidualna krzywa wydajności czyli dobowe biorytmy
- krzywa natężenia zakłóceń
- błędy popełniane podczas organizacji czasu (pożeracze czasu) – sposoby radzenia sobie z nimi
- postawa wobec czasu i jej konsekwencje dla pracy
2. Ustalanie, osiąganie i ocena celów zawodowych
- dlaczego i do czego potrzebujemy więcej czasu
- właściwe definiowanie i projektowanie celów (SMART) zawodowych i prywatnych, długo- i krótkoterminowych
- zarządzanie celami w kontekście planowania pracy zespołowi pracowniczemu
- współpraca w zespole jako narzędzie zarządzania czasem
- efekt samospełniającego się proroctwa czyli funkcje celów
- konstruktywne wyznaczanie celów a motywacja do pracy
- motywacja działaniowa pracowników (dlaczego przerywamy podjęte działania?)
- automotywacja do realizacji celów
- ocena ważności klientów
- ewaluacja realizacji celów
- analiza efektów pracy pod kątem możliwości doskonalenia procesu organizacji pracy
3. Proaktywność w zarządzaniu sytuacjami zawodowymi
- techniki ustalania priorytetów – Pareto i Eisenhower
- planowanie pisemne
- raportowanie działań dla własnych potrzeb i dla innych pracowników
- zarządzanie czasem w rozmowie telefonicznej z klientem
- techniki pamięciowe w służbie oszczędzania czasu
- doskonalenie kompetencji komunikacyjnych w zespole pracowniczym (precyzyjny przekaz informacji oraz aktywne słuchanie, błędy językowe w komunikacji interpersonalnej wpływające na tracenie czasu w pracy)
4. Kompetencje psychologiczne w zarządzaniu czasem
- prawa asertywności
- asertywna obrona własnych granic
- techniki asertywnej odmowy
- zamiana oceny na opinię
- możliwości i ograniczenia w kontekście pracy
- plan własnego rozwoju technik asetywności
- reagowanie na stres wynikający z napięcia w planach pracy
5. Wnioski ze szkolenia – plan wdrożenia efektów
- standardy organizacji pracy
- raportowanie pracy
- plany działania w przypadku zakłóceń przebiegu pracy
- indywidualne wnioski dot. własnego stylu pracy